Dlaczego zintegrowana terapia jest ważna? Dlaczego ASEMI?



Każdy człowiek funkcjonuje zarówno na poziomie biologicznym, psychologicznym, jak i społecznym. O niepełnosprawności możemy mówić, kiedy u jednostki występuje odstępstwo od normy na wszystkich wymienionych płaszczyznach, lub na niektórych z nich i utrudnia codzienną egzystencję/W. Otrębski/

Dlatego właśnie nasze podejście do terapii jest ZINTEGROWANE. Podczas dwudniowych warsztatów omówimy metody pracy obejmujące oddziaływania terapeutyczne zarówno wobec dziecka niepełnosprawnego, jak i grupy społecznej, w której się rozwija (rodziny). Naszym celem jest, aby oddziaływania te miały charakter wczesny, regularny i kompleksowy. Dziecko to podmiot, a nie przedmiot rehabilitacji. W procesie terapeutycznym uwzględniamy zasoby całej rodziny. Nasze podejście do rehabilitacji maksymalizuje efekty oddziaływań terapeutycznych i usprawnia jej proces. W Rodzinnym Centrum Rehabilitacji i Terapii Asemi współpracują i komunikują się ze sobą specjaliści różnych dziedzin z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.




Informacje:

O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń – ilość miejsc jest ograniczona.

UWAGA! Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej pięć dni przed jego rozpoczęciem (do 19 listopada 2012 r.) – zwracamy wtedy 100% wpłaconej przez państwa zaliczki.

Koszt szkolenia: 350zł; rodzice i studenci: 10% zniżki!
Jako akt zgłoszenia prosimy o wpłacenie przedpłaty
w wysokości 50 zł do 16 listopada 2012 na nr konta:

Asemi Dominika Maniecka
BZWBK 31 1090 1854 0000 0001 1711 0297
ul. Dolna Wilda 16c/11
W tytule wpłaty wpisać "Zaliczka na szkolenie" oraz imię i nazwisko.

Po zakończeniu szkolenia w pełnym wymiarze godzin uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY UCZESTNICTWA.

#

Szczegółowy plan szkolenia:

Dzień I
09:00 – 09:20 Wprowadzenie do zajęć
09:20 – 13:40 Trudne emocje w rodzinie dziecka niepełnosprawnego - główne przyczyny i sposoby radzenia sobie (4h)
prowadząca: mgr psychologii Łucja Cofta
  • na czym polega stres?
  • stres w rodzinie na różnych etapach konfrontacji z niepełnosprawnością dziecka
  • mało efektywne środki zaradcze a konstruktywne metody radzenia sobie z trudnymi emocjami w rodzinie dziecka niepełnosprawnego
09:20 – 11:20 – część pierwsza
11:20 – 11:40 – przerwa kawowa /kawa, herbata, ciasteczka/
11:40 – 13:40 – część druga
13:40 – 14:40 – przerwa na obiad*
* we własnym zakresie; sugerujemy zamówienia telefoniczne, ulotki pobliskich lokali będą dostępne w ośrodku

14:40 – 19:00 Rehabilitacja dzieci w koncepcji neurorozwojowej (4h)
prowadząca: mgr fizjoterapii Dominika Maniecka, terapeuta NDT Bobath
  • prawidłowy rozwój dziecka
  • rozwój wzorców patologicznych
  • diagnoza funkcjonalna dziecka
  • planowanie terapii
14:40 – 16:40 – część pierwsza
16:40 – 17:00 - przerwa kawowa /kawa, herbata, ciasteczka/
17:00 – 19:00 – część druga
Koniec dnia pierwszego.

Dzień II
09:00 – 11:00 Terapia manualna w rehabilitacji dzieci (2h)
prowadząca: mgr fizjoterapii Justyna Jarmuda, terapeuta manualny, osteopata
  • wprowadzenie do terapii manualnej
  • diagnostyka i terapia manualna u dzieci
  • wykorzystanie kinesiotapingu u dzieci
  • terapia czaszkowo-krzyżowa u dzieci
11:00 – 11:15 Przerwa kawowa /kawa, herbata, ciasteczka/
11:15 – 15:30 Rehabilitacja dzieci w świetle teorii Integracji Sensorycznej (4h)
prowadząca: mgr fizjoterapii Weronika Szaj, terapeuta NDT Bobath, terapeuta SI
  • czym jest integracja sensoryczna
  • zaburzenia integracji sensorycznej
  • elementy terapii opartej na teorii integracji sensorycznej
11:15 – 13:15 – część pierwsza
13:15 – 13:30 – przerwa kawowa /kawa, herbata, ciasteczka/
13:30 – 15:30 – część druga
15:30 – 16:30 – przerwa na obiad*
* we własnym zakresie; sugerujemy zamówienia telefoniczne, ulotki pobliskich lokali będą dostępne w ośrodku

16:30 – 18:30 O współuzależnieniu niepełnosprawnego dziecka i jego rodzica (2h)
prowadząca: mgr psychologii Łucja Cofta
  • o zjawisku współuzależnienia
  • charakterystyka postaw rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego i obecne w nich wzorce komunikacyjne (elementy teorii analizy transakcyjnej)
  • jak przełamywać negatywne postawy i niekorzystne wzorce komunikacyjne rodziców dzieci niepełnosprawnych
18:30 – 18:50 Zakończenie, wręczenie Certyfikatów Uczestnictwa